2011

Det finns många sätt att försöka återberätta ett år,
man kan beskriva det i bilder, ord, sånger, teckningar,
eller så kan man skriva ner alla titlar på det årets blogginlägg,
och pussla ihop dem till en dikt:
...
Jag kastar mina ord överallt och ingenstans
Längtan och rädsla i samma andetag
Stjärnor av guld, tårar av silver
..i minnet av en mardröm
...
Mellan raderna, där lever jag mitt liv
En roddbåt på stormigt hav
Snö, explosion, väntan
Euforisk andning
...
Sådan är jag: ensam och bruten på stranden
med minnet av det som var
Jag strider i ett inre krig, som inte syns
Håll om mig, håll mig hårt & hjälp mig segra
...
I varje själ är tusen själar fångna
Nattens vilda små evigheter
Jag funderar på allt och ingenting
Instabilitet, destruktivitet, ärlighet
...
Ögonen är själens spegel
Fienden om natten
Det enda som finns är frågor utan svar
Så trött på sanningen, behöver en ny
...
Jag försöker, men jag förlorar varje gång
hatkärlek i vita korridorer
vem du än är, så vill du mig illa
för det är spöken jag talar om
...
Det är ett timglas som bara rinner
Ett meningslöst nu, inget sockervaddsliv
...and so it begins
Smärtgnäll och livsklagan
...
Egoistkaos
Om hem är där hjärtat är, var är då mitt hjärta?
Jag är så mycket mer än det där leendet
Så jävla misslyckad
...
Princessdrömmar
Ett brev till John Blund
I'm in love with a fairytale
Meningslöst ickemörker-babbel
...
But some of us fall by the wayside
Visst är jorden tung och kall
Jag är ingen soldat
men regna du i alla fall
...
ʌıl ʇʇıɯ åd ƃuıupɹo uǝƃuı ɯosʞıl ɹåɟ ƃɐɾ
this is me; välkommen
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det här var också ett häftigt sätt att göra sammanfattning av ett år.

Hoppas du har det bra och inte har alltför ont.

Kram.

2012-01-07 @ 17:01:47
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0