ʌıl ʇʇıɯ åd ƃuıupɹo uǝƃuı ɯosʞıl ɹåɟ ƃɐɾ

Tanken är en plats för sig
och kan göra helvete till himmel
och himmel till helvete
(Milton)
...
Och det är natt igen
ändlösa timmar, små evigheter
som snurrar omkring fulla av tankar
...
Tänker på livet
och på dess samspel med döden
och om vad som ger mening åt vad
...
för vi får bara lita på att isen under våra fötter håller
och att smärtan inuti aldrig kommer
style="text-align: center;">...
och jag undrar varför en minut är 60 sekunder
och varför en timme är 60 minuter
det stämmer inte på något sätt
...
för natten är mörk och sval
och stjärnorna tycks ha slocknat
och jag undrar varför de gömmer sig
...
Vad är de rädda för?
...
Och tankarna kan göra helvete till himmel
och allt oftare göra himmel till helvete
...
och i natten andas man tungt
och hjärtat vill liksom klyva tystnaden mitt itu
och man vill skrika högt fast det är tomt
...
ett.steg.i.taget.
ett.andetag.åt.gången.
...
men vindpustar får korthus att rasa
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja i natten snurrar tankarna på ett helt annat sätt än vad de gör på dan. Konstigt det där. Undrar om man är mer sig själv på natten eller på dan?

Jag önskar dig en skön helg! Var rädd om dig!

Kram.

2011-06-02 @ 15:22:41
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: tina tran

Så bra skrivit, har du skrivit det själv? :)



Sv: Haha, där ser man :D Världen är bra liten :P

2011-06-03 @ 11:01:26
URL: http://tinatran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0