Månen var ny och låg på rygg

Jag har föreställt mig himlen som havet
och stjärnorna som skepp med ljus i masten
På natten, när havet är svart och himlen är svart
plöjer stjärnorna vattenytan, gör spår i den
Och jag har kastat sten på stjärnornas spegelbilder,
träffat dem, splittrat dem, sedan sett dem återvända
Nu är himlen ett dött havJag
Jag har föreställt mig himlen som havet
och stjärnorna som skepp med ljus i masten
På natten, när havet är svart och himlen är svart
plöjer stjärnorna vattenytan, gör spår i den
...
Och jag har kastat sten på stjärnornas spegelbilder,
träffat dem, splittrat dem, sedan sett dem återvända
...
Nu är himlen ett dött hav
...
<3 Fyrväktaren av Jeanette Winterson <3

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fina tänkvärda dikter. Jag kanske lär mig en del jag med när jag får läsa sånt här hos dig.

Kram.

2012-01-28 @ 22:32:07
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0