Kreativt kaos eller rena rama helvetet?

Hell on earth is right inside my head
Den där pulserande, slitande smärtan
som jag inte kan hantera

Och du frågar vad jag tänker på
vad jag känner, vad jag funderar på
men jag kan inte berätta, för man får inte tänka så

Jag ligger på golvet
Kroppen skälver, tårarna rinner
och möbler, böcker, prylar
är utspridda kring mig som glasskärvor

Jag flyttar sängen, hyllorna, byrån, soffan, bordet
jag flyttar allting runt runt runt
men möblerna passar inte på något sätt
det är bara fel fel fel hur de än står

För när det man försöker fly undan kommer inifrån
spelar det ingen roll hur mycket man flyttar möblerna
smärtan ger ändå inte upp

Jag känner igen det allt för väl; flyktinstinkten
Inte sitta ner, inte vila, inte tänka, inte andas
bara göra allt allt ALLT på samma gång

Jag står inte ut med hur det ser ut
men sanningen är att det är livet jag inte klarar
och jag intalar mig själv att allt blir annorlunda
bara jag möblerar om, bara det ser ut på något annat sätt

Men det går inte, det går aldrig
för hur det än ser ut i min lägenhet
är det samma svarta spöken inom mig
< div style="text-align: center;">
Och jag vill sluta
Kroppen skriker, skriker, skriker
men jag kan inte, jag kan inte
måste fortsätta

Men jag orkar aldrig hela vägen,
alla möbler, belamrade med prylar, står mitt på golvet
jag far omkring överallt och ingenstans
och smärtan river och sliter i bröstet än

Nattens timmar är här
och jag väntar andlöst på smällen

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag brukade säga till mina tonåringar när jag såg deras stökiga rum: "Ditt rum speglar ditt inre. Är det stökigt på rummet så är det stökigt i ditt inre." Jag vet egentligen inte om det stämmer men just så stämde det på dem för de hade ju ett tonårskaos inom sig och rummet var också ett enda kaos. De brukade hålla med mig i alla fall.

Jag förstår att det stämmer in på dig nu, din lägenhet speglar ditt inre.

Åh vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig att städa din lägenhet...

Kram.

2012-01-23 @ 01:47:04
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Lina

Tack för din extremt värmande kommentar! Jag hoppas innerligt, trots att jag inte känner dig, att du snart får må bättre.

Att ha ångesten och döden närvarande är så jobbigt. Men det är som du skriver, det är vårat val, vi kan välja om vi vill leva eller dö. Jag vill leva, men jag vill inte ta dom käftsmällar som jag får.



Tack igen.

Ta hand om dig. Kämpa på.

Kramar

2012-01-24 @ 12:25:47
URL: http://linasarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0