meningslöst ickemörker-babbel

Jaha, så var det natt igen
och jag ligger på spikmattan med datorn i knät
och vet inte riktigt vad jag ska göra
...
Sömnlös som så många nätter förut
men trött och ont i huvudet
har ägnat kvällen åt att granska vetenskapliga artiklar
om sjuknärvaro och "hemmaförlossningar"
Ack, kändes helt meningslöst!
...
Svarat på några mail
de som inte var alltför jobbiga
De andra sparar jag dag efter dag
det är inte riktigt likt mig
...
Kanske är det för att dessa
rymmer frågor och krav på förklaring
av sådant jag inte orkar formulera just nu
...
Hur som helst ser jag att det trots allt
finns några stycken som dyker in här på bloggen
ja, nästan varje dag är här någon
och ibland funderar jag över varför kommentarer uteblir
...
Inte för att ni måste skriva
det gör ni ju precis som ni vill, såklart!
Det är bara intressant att fundera kring
om det har med allt mörker att göra...
...
Kanske jag för en gångs skull
skulle berätta lite annat
än att bara skriva av mig allt mitt mörker
...
Men jag vet inte vad jag skulle berätta då
för det händer inte så mycket i mitt liv
utöver mörkret
...
Den här veckan kommer bestå av tentaplugg
på fredag är det nämligen dags
statistik och samhällsvetenskapliga metoder
sedan blir det psykologi
...
Och så har jag fått skor av min moster
och ska eventuellt hälsa på den andra till helgen
och så har jag fått brev av en kär vän
och det gör mig alltid lika glad
...
för jag tycker att det där med brev
riktiga brev i brevlådan
är något visst!
...
I övrigt är det stökigt i min lägenhet
papper överallt och kläder överallt
och allt är huller om buller
precis som inuti
...
och nu ska jag lyssna på ljudbok
Trollkarlen från Oz är det just nu
det är en bra grej det, ljudböcker alltså
lite mindre tyst, lite lättare att slappna av
...
och för att sammanfatta:
det här kändes totalt meningslöst
jag kunde inte komma på något vettigt att säga
för när jag skriver och bara låter fingrarna bestämma
då blir det så lätt mörker
...
för även om det finns annat också
så är det mörkret som vill ut
...
Godnatt önskar jag
och min nya vän
...
...
för jag älskar giraffer
om det är någon som har missat det!
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Att vara sömnlös är fruktansvärt jobbigt och frustrerande. Man kan få hur många tips som helst om hur man ska slippa vara sömnlös - men inget hjälper.

Att du orkar plugga trots sömnlöheten är starkt gjort.

Ljudböcker är toppen, tycker jag. Men jag kan inte lyssna på en ljudbok och ligga ner för då somnar jag och får ett himla schå med att hitta var någonstans bland ljudboksfilerna jag somnade. Däremot lyssnar jag på ljudbok då jag diskar, städar, lagar mat, virkar och kör bil. Vilket härligt sällskap ljudboken blir då och allt går genast lite lättare. När jag har ont så jag har svårt att sova så sätter jag mig uppe en stund med virkningen och ljudboken och efter en stund så har jag slappnat av så värken inte känns så mycket och tröttheten lägrar sig i kroppen och när jag lägger mig igen somnar jag oftast efter bara en kort stund.

Önskar dig sovnätter!

Kram.

2011-09-27 @ 08:35:29
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej stumpan. Tråkigt att du inte kan sova.

2011-09-27 @ 12:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0