Stjärnor av guld, tårar av silver

Månen lyser stark på himlavalvet

och tycks klyva natten mitt i tu

men himlen är ett hav av moln som kväver stjärnorna

...

Vi lever under samma himmel

Vi lever under samma stjärnor

...

Stjärnorna som igår lös som svaga strimmor

har nu gömt sig för mitt sökande öga

och jag är inte tillräckligt stark i natt

...

Karlavagnens himlamönster

oberoende av tusentals inre stjärnkartor

...

Längtande själar under stjärnorna

förtvivlat skrikande i natten

men i ljuset av Karlavagnen står aldrig ensamheten

...

Stjärnor av guld, tårar av silver

Vi lever under samma himmel

...

När stjärnorna lyser starka igen

fortsätter ett stilla sökande

efter Karlavagnen. Efter liv på himlavalvet

...

Flammande ljus bakom dimmornas slöja

Du & Jag under samma slocknade stjärnor

...

Och bara därför andas jag

också när stjärnorna glömt mig

...

...

‎"De utmattade söker desperat efter vilket ljus som helst,

men om ljuset är en lögn är allt förlorat"

(Jeanette Winterson)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej och tack så mycket för din kommentar.

Smärta fysisk eller psykiskt är inte alls kul. Men jag tror jag kommer lära mig leva med det. Med rätt behandling självklart. Jag kommer nog aldrig att må hundra, men jag är nöjd för det lilla.



Självskador är svåra att hålla sig ifrån. Men jag ska inte göra det nå mer. Jag har inte gjort det på några år nu. Och jag får inte börja igen heller.



Jag hoppas att du mår bra. Och ta hand om dig du med. Din kommentar värmde :)

2011-10-08 @ 12:15:06
URL: http://www.linasarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0