Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill!

Kära Du,

Jag vet att du försöker förtränga denna morgon, men jag minns:

...

När du hade sovit två timmar väckte jag dig

men tryckte dig mot madrassen när du försökte ta dig upp

Och när du ändå lyckades högg jag dig i benen

så att du höll på att ramla omkull

...

När du stod och valde bland dina kläder brände jag din hud

så att vad du än tog på dig så gjorde det ont

...

Sen ville jag retas med dig lite

och mixtrade med din koncentration och ditt minne

så plötsligt yrade du omkring i lägenheten

och letade efter laddarsladden till mobilen för

att du sett att den behövde laddas

men när du väl hittade den skrattade jag för mig själv

för visst var det väl så att mobilen hade fullt batteri?

...

Och du var duktig och gjorde frukost i morse

men jag sände dig ett sådant illamående

att du inte kunde få ner en bit

...

Och så försökte du vara duktig

och få i dig en kopp te i alla fall

och jag sände stötar till dina händer så de darrade

och du höll på att spilla ut teet över hela bordet

...

Ändå trotsade du mig och tog dig ur lägenheten

och då var jag tvungen att sätta stopp

Du kände hur allting började snurra och du tappade balansen

Och sen vacklade du tillbaka in igen

...

Ja, min sköna

denna morgon hade du inte en chans

JAG VANN; och jag kommer att vinna igen

...

Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill!

...

Högaktningsfullt

Madame Kroniska Osynliga Sjukdom

...
...
Det är sådana dagar man kapitulerar
för att kriget är förlorat redan innan det börjat

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy sjutton vad jobbigt. Men du skriver och beskriver helt otroligt bra. Att vara så motarbetad är inte lätt och jag förstår att du får kämpa emot många gånger för att ta dig iväg men att du ibland måste ge dig och stanna hemma.

Förbannade kroniska sjukdom!

Massor med kramar till dig!

2011-10-20 @ 15:42:51
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Karin

Jag kan bara hålla med. Du skriver fantastiskt, gripande och beskrivande. Mitt i allt elände, grattis till tentan.

2011-10-21 @ 07:28:19
Postat av: Kajsa

Jag hejar i alla fall på dig!

2011-10-30 @ 21:27:57
URL: http://kajsalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0