Nattens vilda små evigheter

Kvällsljuset skapar svartvita skuggspel i mitt tak,
tyst ligger jag och betraktar
nattens vilda skådespel
...
Det är en vemodets afton,
pulserande, tryckande, kvävande
slingrar sig livet genom nattens tusen tankar,
tusen känslor, och drömmarna
fyller värkande lungor
...
Mörkt och vackert,
tyst och skrämmande,
tomma andetag lämnar spår i väggarna,
som rör sig, dansar, njuter
till nattens tysta, rytmiska toner
...
Inuti, blind hysteri
hjärtat försöker springa ikapp ett förlorat jag
bortglömt, nedgrävt, för evigt flygande
högt över realitet, rivalitet, mänsklighet,
...
Stjärnor av guld, iskalla drömmar
men tårarna blir varken silver eller is
Sköra trådar som väver nattens broderi
i ett lika skört hjärta
Och allt medan skuggorna dansar
i ett vilset vitt tak
...
...
Klockan har passerat midnatt,
den 14/11 2011 har kommit; jag fyller 21
Och jag inser att jag överlevt ännu ett år!
GRATTIS?
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Grattis i efterskott!!! Jag hoppas du hade en fin födelsedag.

Kramen. ♥

2011-11-20 @ 23:55:44
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0