Så jävla misslyckad

Känner mig så jävla misslyckad
(och mitt påminnelseträd har rasat och ligger utspritt över hela golvet)
och frågorna har inga svar
aldrig någonsin några svar
...
har varit tillbaka i skolan i snart två veckor
och mitt hjärta slår redan dubbla stress-slag
jag vill ju så gärna, läsa, förstå, orka
och alla runt omkring mig vill det också
...
Därför känner jag mig så jävla misslyckad
när jag känner att jag inte orkar
trots att jag måste, borde och vill
...
Känner mig lat och dålig och dum
för att jag tycker att jag borde orka, borde klara det
och jag hatar min kropp för att den vägrar samarbeta
eller också skyller jag bara ifrån mig på den?
...
Hur svårt kan det vara?
Vad är det för fel?
Varför klarar jag inte av det?
...
Ett arbete att komplettera
En kurs att läsa om i sommar
och kursen jag börjat med nu ligger jag redan efter i
...
Jag blir galen
Galen av att känna att jag aldrig orkar
och att känna att jag aldrig klarar av att göra det jag vill
...
Eller vad vill jag egentligen?
...
Jag vill bara orka
Jag vill bara må bra
...
Jag har inte tid att ha ont
Jag har inte tid att vara trött
Jag har inte tid att inte orka
...
Är jag lat? Tvingar jag mig inte tillräckligt?
Tar jag inte saker på allvar? Gnäller jag bara?
Kanske inbillar jag mig bara att jag inte orkar?
...
Vem vet?
Det finns så många frågor utan svar
...
Och det enda jag vet är den ärliga känslan som fyller hela mig
JAG ORKAR INTE!
...
ORKAR
INTE
...
Och det är därför jag känner mig så jävla misslyckad
även om jag innerst inne vet att jag inte är det
...
Och jag frågar mig hur man kombinerar
att inte orka med att vara tvungen?
...
Och om jag inte orkar
vad ska det bli av mig då?
...
Måste utbilda mig. Måste jobba.
Måste bo någonstans.
Måste vara duktig. Måste klara mig själv.
...
Men även om jag förlorar dyrbar lästid genom att sitta här och klaga
så orkar jag inte ens öppna boken
...
Varför?
...
Jag vill bara sätta mig i soffan och kunna slappna av
få vara den "värk-boll" jag känner mig som idag
...
Egentligen vill jag nog bara vara jag
och leva ett liv som jag orkar leva
...
Jag vet inte hur det livet ser ut
men i alla fall inte så här
...
MISSLYCKAD
..
Ja, så jävla misslyckad
för att jag inte orkar
trots att jag måste!
...
Och så alla dessa obesvarade frågor
...
SUCK!

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är inte alls misslyckad, och inte kan du rå för att du har fått en kropp o knopp att bo i som inte är samarbetsvillig. Vem säger att du borde orka??? Vem mer än du kan veta om du gör det?? Du är ok som du är och jag älskar dig som du är min stumpa.

2011-05-24 @ 12:34:55
Postat av: Ninni

Jag vet hur det känns. Ja, den här gången kan jag säga att jag vet hur det känns. Att känna sig misslyckad. Att inte orka. Att ha en kropp som hela tiden protesterar.

Men jag har levt mer än halva mitt liv så jag tror jag lättare klarar av dessa känslor av misslyckande. Du som är ung borde slippa känna så här. Fy vad livet är orättvist!

Massor av kramar till dig!!!

2011-05-27 @ 23:01:21
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0