Inte bra men helt okej

Inte varmt men nästan vår, ingen lösning men ett spår
Inga planer men ett steg, inte där än men på väg
...
...
...
Balkongdörrarna står på vid gavel och precis innanför räcket till min franska balkong sitter jag,
solen har nästan försvunnit bakom husen, men det är fortfarande varmt,
och jag sitter på en madrass och tittar ut över staden
...
Och idag har jag gått runt i mina nyinköpta rosa skor,
tacksam över att de är lika bekväma som fina
...
och tillsammans med dem hade jag lila strumpor,
turkosa leggings, grönrutig kjol, limegrönt linne, svart-vit-randig tröja, röd-lila-randig väska
och så rött hår som skimrade i solens strålar
...
och ikväll målar jag med mina nya akvarellfärger och äter popcorn ur en giraffskål
och tänker att man minsann kan ha det sämre en tisdagkväll
även om själen färgar av sig på pappret och penseln darrar i min hand
...
Och Melissa Horn sjunger i min lägenhet:
"Och jag kände dina ö gon den natten, de följde varje steg,
de såg mig som någon annan och jag kände mig som det"
och jag tänker att det är precis så.
...
Men ikväll är jag jag och ingen annan
för idag har jag haft massa färgglada kläder och målat med akvarellfärger
och så har jag promenerat i solskenet med näsan i ett handskrivet brev
och det betyder att idag har jag orkat vara jag
...
Och om tre timmar ska jag gå ner mot stationen
och möta min finaste My som kommer och hälsar på
och det är bra att någon är här med mig,
och då kanske jag orkar fortsätta vara jag några timmar till
...
och imorgon ska jag till skolan, har inte varit där på en månad nu,
så det känns som att gå till dit för allra första gången igen..
...
...
"Inte varmt men nästan vår, ingen lösning men ett spår
Inte ja men inte nej, inte bra men helt okej"
(Lars Winnerbäck)

Kommentarer
Postat av: Eva

Tjusig målning och super fina kort.

KRAm på dig min underbara vän

2011-05-11 @ 10:48:55
Postat av: Ninni

Vilka fina rosa skor du har köpt. Mina döttrar var hit i helgen och min yngsta har köpt gröna skor. :-)

Vad härligt att du varit ute i dina färgglada kläder. Jag hoppas det kändes bra och jag tror säkert att du fick många andra att må bra när de såg dig i dina färgglada kläder. Jag skulle ha blivit det i alla fall.

Hoppas det gick bra för dig i skolan men ta det lugnt nu så du inte rasar igen.

Hoppas du får en skön helg!

Kram.

Måla är bra för själen, har jag hört. Själv kan jag inte måla mer än staket och väggar. Jag har inte modet att försöka måla något för jag har aldrig prövat (mer än när jag gick skötarutbildningen när jag var 22) och känner mig helt fantasilös då jag ska försöka var lite konstnärlig.

2011-05-13 @ 15:22:21
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0