Väntan

Här är det kaos det vill jag lova
och både dagar och nätter känns långa som oändligheten
och ändå blir min görarlista bara längre och längre!
...
Situationen känns allt som oftast ohållbar
och jag undrar hur det ska gå
med mig och med livet
...
Känner mig dålig och misslyckad
när jag inte klarar av sådant som jag tycker att jag borde klara av
när jag inte orkar sådant jag borde orka
och när jag inte får någon ordning på mitt liv trots att det sägs vara mitt val
...
Kroppen har förklarat krig
och Herr Ångest med den
och jag försöker förtvivlad få ihop allt
skola, städning, matlagning, promenader, handling, diskning, läsning, sömn
...
De senaste dagarna har jag bara grävt ner mig under täcket och gråtit
för att jag är så fruktansvärt trött
för att jag inte orkar
och för att jag blir så frustrerad när kroppen vägrar samarbeta!
...
Aaaaaaarrggghhh!!
...
Och igår fick jag ett papper från enheten för psykosomatisk medicin
de har mottagit remiss från min läkare
och jag blir kallad dit inom 2-3 månader
...
Och jag skriker rakt ut
för att allt sjukvården handlar om är denna eviga väntan,
jag vet inte ens vad jag väntar på längre
eller vad det finns kvar att hoppas på
...
Nya spår. Nya prover. Nya utredningar. Nya mediciner.
Ja. Men man ska orka också!!
...
Suck!
...
Men jag fick i alla fall reda på i fredags att jag är godkänd på första kursen här
och det är ju alltid något!
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0