Inget sockervaddsliv

Ibland kan jag drömma om vackra rosa moln
och fluffig lycka, ett slags sockervaddsliv
...
Ibland kan jag drömma om en värld utan ondska
utan rädsla och sorg och ångest
...
Och ibland drömmer jag om stora hoppande suddgummin
som kunde radera allt det där som gör ont
...
Men mest av allt drömmer jag nog bara om
ett liv som skulle vara lite lättare än det här
...
...
Denna blogg kommer aldrig att uttrycka ett sockervaddsliv
för det är inte ett sådant liv jag lever
och egentligen tror jag inte att ett sådant liv finns
...
Just nu känns varje dag som en kamp mot livet själv
en kamp mot en kropp som ständigt motarbetar varje försök till framsteg
och en kamp mot tröttheten som tynger mer än bara mina ögonlock
...
I morse när jag vaknade lyste solen rakt in genom min öppna balkongdörr
och gardinerna fladdrade så att ljuset kastade skuggor över golvet
och allting var så vackert
Det var vår i luften
och fotonerna stod uppradade och bara väntade på att få kasta sig över mig
...
En kort sekund var jag lycklig
och klädde mig i de tokigaste kläderna jag kunde hitta på
och gick tidigare hemifrån för att hinna njuta lite på väg till skolan
...
Men trots att jag fångade en sekund av lycka
och höll den så varsamt jag bara kunde
så gled den så snabbt ur mina händer
och lämnade mig ensam kvar
...
Och det är i sådana stunder man bara vill gråta
för att man inte förstår
varför man inte lyckas hålla kvar glädjen
...
Det är märkligt det här som kallas liv
och trots att jag är jag och mitt liv är mitt
önskar jag ibland att jag var någon annan
och att jag levde ett annat liv
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad fint skrivet men också sorgligt. Livet är inte sockervadd men du är så ung så du borde få ha mer sockervadd i kvar livet än. Att vara sömnlös och trött är rätt logiskt men varför är du sömnlös? Slås av tanken att jag hört om många ungdomar som har svårt att sova. Vad är det som händer? Sömnlöshet hör till såna tanter som jag - inte till ungdomarna med livet framför sig.

Jag gillar din färgglada klädstil! Skulle jag möta dig på nån gata så skulle jag bli glad.

Kram.

2011-03-15 @ 17:56:12
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0