Om hem är där hjärtat är, var är då mitt hjärta?

Var är hem?
Är det där hjärtat är?
Där man "känner sig hemma"?
Eller är det dit man får sin post?
Kanske allihop?
...
Vilka tillhör din "familj"?
Är det de människorna som du älskar och som älskar dig?
Är det människor som öppnar dörren och säger "känn dig som hemma"?
Eller är det de du faktiskt är släkt med?
Kanske allihop?
...
Ligger återigen i "min" säng i Enköping
och känner att jag har kommit hem
och familjen här säger gång på gång:
"Tessan, du är en i familjen nu"
...
Är det fel? Får det inte vara så?
Att jag känner mig hemma fast jag bara är "gäst"?
Att jag känner mig som en del av en familj jag inte är släkt med?
Eller är det just precis så det ska vara?
...
I mitt hjärta har jag många hem
och många familjemedlemmar
...
Och just nu lyssnar jag till mina Höglund-systrars andetag
och kryper ner under täcket i ett tryggt hem, för att försöka sova jag med
...
Godnatt
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jaadu, det där var ett hem är har jag funderat över många gånger och jag vet inte om jag ännu har kommit fram till något svar.

Jag bodde många år i ett fint hus tillsammans med min dåvarande man och våra 3 barn och det borde ju varit mitt hem och det var väl också det på sätt och vis. Men av någon anledning så trivdes jag inte så bra där så när jag sedan flyttade därifrån till en lägenhet på ett bostadsområde och trivdes på en gång och kände att här bor jag - här trivs jag och det här är mitt hem. Då förstod jag iaf att det spelar mindre roll var och hur man bor - huvudsaken är att man trivs med sig själv i den situationen.

Visst kan människor som man inte ens är släkt med kännas som ens familj - känner man sig bara trygg och bekväm i familjen så blir det ens familj.

Kram.

2011-07-11 @ 22:43:47
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Eva

Nu rann det en tår från min kind, du är en del av vår familj just nu och för alltid.

Det är skönt att få dela med sig av vår familj, min familj består av många människor, absolut av många som inte har ett "Blodsband" med mig. Familj för mig är de som låter mig vara den jag är och framför allt ser mig för den jag är.



Min underbara Girafflicka det är vad du är för mig. En underbar själ med massor av tankar. Du är du och det Älskar jag dig för. Våga tor på det att du är Älskad av så många fler än "bara" din blodsbandsfamilj. Vi är så många som vill ha dig till syster,dotter och vän. KRAm

2011-08-14 @ 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0