S O M M A R L O V - L O V S O M M A R




S O M M A R L O V
ropas det till höger och vänster
och idag tas det studenten lite här och där
och det tjoas ikapp med solens strålar
GRATTIS alla studenter!
...
S O M M A R L O V
slipper det ur lättade munnar
som nyss återkommit från färdigskriven tenta
Nu ska det firas med pompa och ståt
GRATTIS alla som skrivit!
...
S O M M A R L O V
men jag har varken tagit studenten
eller skrivit dagens tenta
Jag sitter ensam och smälter bort i värmen
GRATTIS till mig
...
Bitter? Haha, kanske låter så
Men jag är faktiskt glad för alla studenter!
Glad för alla som nu kan lägga tentan bakom sig
Och jag är glad för alla som jublar över sommarlov
trots att jag inte själv gör det!
...
Fast visst har jag sommarlov jag med på sätt och vis
Terminen är ju faktiskt slut
Och nu ligger det tusentals timmar att döda framför mig
Välkommen kära S O M M A R L O V
...
S O M M A R L O V
har alltid gett mig ångest
oändligt långa varma dagar
fast i år är det mer likt min vardag
...
Ensam i lägenhet
Alldeles för många böcker att läsa
Alldeles för lite ork
Uttråkad, trött, ledsen, frustrerad
...
Dagar att räkna
Timmar att slå ihjäl
Minuter att förvalta
Natt som flyter samman med dag
...
Blir galen av att vara här för länge
Blir galen av att vara någon annanstans för länge
Blir galen var jag än är
för att jag inte kan fly från mig själv
...
Skinande sol och klarblå himmel
Det är då man ska vara lycklig
Man ska umgås, skratta, grilla, ha kul
Man ska orka njuta fullt ut
...
Men när man inte tycker om värmen
och inte är lycklig
Och när man är ensam och inte orkar
då jublar man inte över S O M M A R L O V
...
Då jublar man inte alls
...
Och mitt sommarlov kommer bestå av
Plugg, plugg, plugg
och tusentals komplicerade frågor
som kräver ett svar!
...
S O M M A R L O V
Hej hej sommarlov
Om du inte drar ner mig alldeles i skiten
så ska jag försöka skratta jag med
...
S O M M A R L O V
S O M M A R
L O V
L O V S O M M AR
...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag hoppas verkligen att inte sommarlovet kommer att dra ner dig i skiten utan att du också får må bra och njuta av sommaren.

Kram.

2011-06-28 @ 15:27:33
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0