smärtgnäll och livsklagan

Sommaren är snart över

och jag undrar vart den tagit vägen?

...

Minuter, Timmar, Dagar

...

Och så många beslut som skulle tas

som inte tagits

inte kan tas

inte än

...

Sömnlös om nätterna

och en kropp som skriker

...

Vad är meningen med livet?

...

Ingen längtan efter döden

bara längtan efter ett liv

där det är lite lättare att andas

...

för jag har ont nu

det värker, smärtar, pulserar

ett inre krig som inte syns

...

och vardagliga saker

jag förr gjort utan att tänka

fungerar inte

...

som att cykla

och gå i trappor

eller bära en tekopp

...

Och nätterna är långa

när man inte kan sova

och nästan lika långa

när de är fyllda av mardrömmar

...

och när jag ser människor

röra sig fritt

leva

då känner jag mig gammal

...

och när jag ligger gör det ont

när jag står gör det ont

när jag sitter gör det ont

när jag går gör det ont

...

och varför är det så

att jag fått denna kropp att bo i?

...

Det finns inga svar

ingen möjlighet att byta

och det sägs att man aldrig får

mer än vad man klarar av

...

och jag överlever

Ö V E R L E V E R

...

men jag är 20 år

och har levt en evighet

...

Timmar, Dagar, År

...

och smärta

alltid denna smärta

...

inuti och utanpå

kroppen som värker

själen som blöder

...

och jag, vem är jag?

...

...

Sommaren är snart över

och jag undrar vart den tagit vägen?

...

Och om två dagar lämnar jag Skåne

Om fyra dagar skriver jag tenta

Om åtta dagar fortsätter utredningarna på sjukhuset

och om sjutton dagar börjar skolan

...

Och jag gör ett nytt försök

att få ihop livet

...


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Det var ingen bra morgon idag, så jag stannade hemma. Jag hoppas verkligen att läkarna hittar något svar för din del. Livet kan vara en stor plåga, men på något sätt brukar man orka ändå. Ett litet steg i taget.

2011-08-14 @ 14:51:41
URL: http://kajsalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0